7 redenen waarom jij een boek moet hebben

Deel en inspireer anderen!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

In mijn vorige artikel schreef ik over de 6 simpele stappen om je boek te schrijven en uit te geven.

Met alle middelen die er dit moment aanwezig zijn, is het namelijk NOG NOOIT ZO MAKKELIJK GEWEEST je eigen boek te schrijven en te publiceren… en het hoeft je ook nog eens geen cent te kosten!

In dit artikel wil ik stil staan bij 7 redenen waarom jij als therapeut (ondernemer) een boek zou moeten hebben.

1. JE HEBT ERVARING ALS ONDERNEMER EN / OF INFORMATIE TE DELEN

Of je nu succes hebt met je activiteiten of juist gefaald hebt of fouten gemaakt onderweg, al deze ervaring is waardevol voor anderen om mee te delen. Niets is zo fijn als mails krijgen van mensen die je boek hebben gelezen en geïnspireerd, geraakt of wat dan ook voor positiefs zijn door je boek.

2. HET PUBLICEREN VAN EEN BOEK SCHEPT GELOOFWAARDIGHEID EN RESPECT

Op het moment dat jij auteur aan je CV kunt toevoegen en kunt vermelden op je website, verhef jij je automatisch in de beleving van anderen naar een hoger niveau van deskundige. Klanten zullen sneller en vaker naar je toekomen om gebruik te maken van jouw expertise.

3. EEN BOEK HELPT JE JE PRAKTIJK TE LATEN GROEIEN

Ongetwijfeld ben je hard bezig jezelf zichtbaar te maken voor je mogelijke klanten. Door het uitkomen van een boek wordt je zichtbaarheid alsook je imago direct enorm verbeterd. Met de juiste marketing bereik je meer lezers, klanten en de media. Klanten kunnen je sneller vinden nu jij met je boek je zichtbaarheid neerzet.

4. EEN BOEK CREËERT PASSIEF INKOMEN

Het schrijven van een boek zal enige tijd in beslag nemen – alhoewel je met een maand een boek geschreven kunt hebben ! – en afhankelijk van hoe je het uitgeeft, kun je binnen een kwartaal op de markt hebben. Eigenlijk is het meeste werk hierna zorgen voor een continue marketing om je boek voor het voetlicht te krijgen. Als je dit goed aanpakt en je boek gaat lekker verkopen, creëer je een passieve stroom van inkomsten die je anders niet had.

5. EEN BOEK IS EEN DUIDELIJKE MANIFESTATIE VAN JE EXPERTISE EN VISIE

Ongetwijfeld weet jij heel erg veel over dat wat jij doet in jouw praktijk. Als je bepaalde kennis en een kijk op een onderwerp te delen hebt, is het schrijven van een boek een prachtige format om dit inzichtelijk op papier te krijgen. Het helpt je tot de essentie te komen waar jij voor staat en wat jij wil uitdragen naar de wereld. In jouw boek staat het verhaal waar jij voor staat. Door dit in een boek te zetten, manifesteer je iets wezenlijks van jezelf.

6. EEN BOEK LEIDT TOT VEEL MEER MOGELIJKHEDEN

Je praktijk kan succesvol te zijn, maar het hebben van een gepubliceerd boek kan meer aandacht van de media genereren, alsook de mogelijkheid van gelegenheden om te spreken en het naar je toetrekken van meer klanten. Je boek opent deuren voor je. Het is een uitstekende PR-tool om iemand toe te sturen ter voorbereiding op, of eventueel na afloop van, een belangrijk gesprek.

7. JE EERSTE BOEK PUBLICEREN GEEFT EEN ONGELOFELIJK VOLDAAN GEVOEL

Het feit dat jij je eerste boek hebt uitgebracht geeft een gevoel van voldoening die beter is dan jij je kunt voorstellen. Het schrijven en uitgeven zal op momenten zeker je geduld,vertrouwen belemmerende overtuigingen op de proef stellen, maar als je doorzet is het een super trots gevoel als jij je eerste gedrukte boek in je handen houdt. Je eerste exemplaar voelen en zien, weten dat andere mensen dit nu kunnen gaan kopen en lezen, maakt alles wat er voor hebt gedaan méér dan de moeite waard.

Wil jij weten hoe jij je boek schrijft en uitgeeft? Ik vertel je er alles over in www.schrijfjeboeksuccesformule.nl (inclusief webinar met waardevolle informatie)

Deel en inspireer anderen!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Comments are closed.