Feiten en fabels over verdienen wat je waard bent; dit WIL je weten!

Laat me je als eerste vertellen dat ik zelf ook jarenlang heb geworsteld met vragen van het juiste tarief. En hier ligt gelijk de crux, want was is nu precies dat JUISTE? De meesten tasten hierover eigenlijk in het duister of papegaaien hierover maar wat na. Want is het dat wat je collega’s vragen, is het dat wat anderen doen, is het dat wat een beroepsvereniging je voorschrijft, is het dat wat de cliënt bereid is je te betalen?

Als het al iets is, dan is dit vooral het laatste: wat de cliënt je bereid is te betalen. Het was de wereld op zijn kop toen ik ontdekte hoe ik het op een compleet andere manier kon doen dan wat misschien 99% van mijn collega’s gewoon is om te doen.

Ik werd zelfs vorig jaar nog lid van de beroepsvereniging, zodat cliënten de behandelingen vergoed konden krijgen. Dit zou dan helpen om meer cliënten aan te trekken, wat zou betekenen dat ik beter verdiende. Maar uiteindelijk bleek dat na het investeren in marketing kennis en coaching en een nieuw, leuker (!) businessmodel te implementeren, mijn inkomen heel goed ging groeien. De snelle calculatie liet mij zien dat slechts circa 2% van de groeiende omzet afkomstig was van cliënten die het vergoed kregen door de zorgverzekeraar. Peanuts dus!

Die schijnzekerheid en optie was dus helemaal niet zo lucratief… voor mij dan.  Niet het lid worden van de beroepsvereniging was de juiste investering om meer cliënten aan te trekken, maar het investeren in marketing kennis en coaching maakte het verschil. Het verschil waardoor ik onder andere hele andere (veel hogere) tarieven ben gaan vragen die een juiste reflectie zijn van de waarde wat ik te bieden heb.

Ik wil je een aantal feiten en fabels voorleggen, een paar waars en niet waars, die je een ander perspectief geven op het vragen wat je waard bent.

1. Waar of niet waar? De ‘niet zeuren maar gewoon doen!’ aanpak werkt altijd!

NIET WAAR! Als dat alles was, dan hadden jij en vele anderen allang hun tarieven verhoogt. Je had dan bovenal geen enkele twijfel gehad of cliënten je deze hogere tarieven zouden betalen. De waarheid is dat je niet alleen gevoelig bent voor wat je cliënten willen, maar ook voor wat werkt voor jou. Terwijl je MEER dan klaar bent om meer te verdienen, moeten ook je businessmodel en marketing hierop zijn aangepast, anders wordt het lastig dit voor elkaar te krijgen.

2. Waar of niet waar? Je kunt meer vragen (zelfs VEEL meer) dan anderen in jouw werkveld doen, zelfs als je nog groeiende bent in ervaring en kennis.

WAAR! De kans is groot dat jij iemand bent die graag in persoonlijke en professionele ontwikkeling investeert. Dit betekent dat er voor jou nooit een einde komt aan het verkrijgen van nieuwe kennis, wijsheid en ervaring. Wachten totdat je meer weet is gewoonweg dom, je weet al zo veel! En naast dat, zeer waarschijnlijk doe je op dit moment al mooi werk met jouw cliënten met prachtige resultaten. Zijn deze resultaten niet VEEL MEER WAARD dan je op dit moment als tarief berekent? Daar is maar één antwoord op: JA!

3. Waar of niet waar? Cliënten gaan nooit dat hogere tarief betalen!

NIET WAAR! OK… niet álle potentiële cliënten zullen dat hogere tarief gaan betalen. Maar ik kan je verzekeren dat als jij goed bent in wat je doet en je weet dit op de juiste manier aan je cliënten aan te bieden, er wel degelijk cliënten zijn die GRAAG willen investeren in jouw service zodat je 20-30-40 procent of zelfs meer gaat verdienen dan je nu doet. Het zijn juist deze en andere vooronderstellingen die jou belemmeren hogere tarieven te vragen. Niet de cliënten ‘die dit nooit gaan betalen’, maar jouw mindset ontneemt jou deze kans. De praktijk leert keer op keer dat als je eenmaal weet hoe dit werkt, je hierin nog voor hele aangename verrassingen kunt komen te staan.

4. Waar of niet waar? Vragen wat je waard bent en dit betaald krijgen is een simpel systeem dat IEDEREEN kan leren en volgen (zelfs als je er niet zo van houdt om over geld te praten).

WAAR! Als je eenmaal het stap voor stap systeem leert, dan ontdek je hoe simpel het is om meer te vragen… en je vraagt je dan af waarom je niet eerder deze informatie hebt geleerd. Informatie die je in de loop der jaren door het niet hebben ervan duizenden, zelfs vele tienduizenden euro’s heeft gekost.

Laat mij je geruststellen, je kunt LEREN hoe jij je service zo prijst dat jij je super voelt over de waarde die jij hebt te bieden – EN waarbij jouw cliënten weten dat ze iets heel waardevols van je krijgen en je daarvoor willen betalen. Lees er meer over bij High-End Platina Programma Geheimen.

 

Leave A Response

2 × 1 =

* Denotes Required Field