Natuurgeneeskundige zet € 19.090,17 om vanaf 31 maart jl.

Deel en inspireer anderen!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Toen een van mijn coachees, een natuurgeneeskundige, sinds 31 maart 2021 in 9 dagen tijd een topomzet van € 19.090,17 (incl. BTW) realiseerde, deed niet alleen zij een vreugdedans, maar deed ik super blij voor haar met haar mee. (En dat is niet alles: lees richting het eind van dit artikel een mind blowing omzetupdate!)

Dit soort resultaten geven mijn coachees (en ook altijd weer mijzelf) een geweldige boost, omdat dit het ultieme bewijs is dat wat we aan het doen zijn werkt!

Het leek mij meteen een zinvol idee om je aan de hand van dit inspirerende voorbeeld te laten weten welke stappen ze heeft gezet om dit te realiseren. 

Want stel je eens voor dat jij ook zoiets weet te manifesteren… !!!

Stap 1: Leer wat je moet doen!

Ik kan heel gevat zeggen dat de eerste belangrijke stap die ze zette het investeren in een samenwerking met mij als businessmentor was. Het voelt enigszins ambivalent om zo’n statement te maken, want uiteindelijk gaat het niet zozeer om mij als persoon Sandra. Maar heel pragmatisch: zonder adequate training en coaching – naast haar onontbeerlijke actiegerichtheid om te implementeren ! – had ze deze inkomsten in zo’n korte tijd – en ook nog eens met een redelijke tijdsinspanning – niet voor elkaar gekregen, omdat gebrek aan kennis, geleerde vaardigheden en zelftwijfel (mindset) deze manifestatie hadden tegengehouden.

Het is ook mijn persoonlijke ervaring: als ik niet geïnvesteerd had in hele goede coachprogramma’s (oftewel hele goede businesscoaches in Amerika), waardoor ik weet wat ik telkens weer moet doen en nu anderen leer, had ik nooit datgene kunnen manifesteren met mijn business, wat gelijkenissen vertoont met de resultaten die de natuurgeneeskundige wist te realiseren. De acties die zij hiervoor toepaste, zijn dezelfde als die ik op momenten toepas. Daarover in de volgende stappen meer.

Stap 2: Het hebben van een high end programmagericht aanbod

Tijdens een trainingsdag hebben we samen haar aanbod gemaakt. En vanaf het moment dat ze deze had heeft ze hiermee met grote regelmaat cliënten aangetrokken. 

Als je eenmaal je high end aanbod hebt, kun je van hieruit je middle en low end aanbod creëren. Het is mijn overtuiging dat dit de juiste route is om te volgen als je snel en goed resultaat wilt hebben, iets wat ik keer op keer op keer in de praktijk zie, en niet andersom zoals enkele businesscoaches beweren (dus eerst je low end aanbod hebben en dan toewerken naar high end).

Belangrijk om bij deze stap aan te vullen is dat ik in de loop van onze samenwerking de natuurgeneeskundige regelmatig aangemoedigd en begeleid heb het tarief van haar aanbod te verhogen. Iets wat bij iedereen die ik heb mogen coachen altijd met de nodige spanning gepaard gaat. Soms met dermate veel weerstand dat men dit (nog) niet aandurft. 

Tijdens de VIP-dag waarop we haar high end programma creëerde kwamen we uit op een prijs van € 1.997,00 (incl. BTW). Om hetzelfde bedrag te verdienen wat ze dus recentelijk omzette, had ze destijds 9,5 – zeg dus maar 10 – cliënten moeten aantrekken. Vandaag de dag hoeft ze aanzienlijk minder cliënten aan te trekken om deze omzet te realiseren.

En even terzijde, maar niet onbelangrijk: ik zie nog steeds groeimogelijkheden in haar tariefpositionering, waardoor ik blijf begeleiden en meedenken hoe deze groei te manifesteren.

Overigens is werken vanuit een high-end aanbod niet alleen een enorme boost in omzetrealisatie. Stel je even voor dat je als startbedrag bij het high-end werken € 1.500,00 per cliënt verdient of dat je gegroeid bent naar € 4.500,00 per cliënt (dit zijn gewoon wat voorbeeldbedragen). Een groei die regelmatig al binnen een half jaar of jaar tijd kan zijn gebeurd.  

Niet alleen is het een 3-voudige boost in inkomsten, het is ook een enorme efficiëntieslag in je tijd. Daar waar je met een programmabedrag van € 1.500,00 in je agenda 3 cliënten moet inplannen (aantrekken) om € 4.500 euro te verdienen, hoef je met een programmabedrag van € 4.500,00 maar 1 cliënt in te plannen in je agenda. De veelgehoorde marketingslogan “meer inkomsten, minder tijd” is binnen high-end werken heel terecht. 

En je eventuele overtuiging dat het moeilijker is om cliënten voor € 4.500,00 aan te trekken (in plaats van € 1.500,00 cliënten) is helemaal geen feit, mits je het juiste aanbod hebt voor de juiste doelgroep en de juiste marketingacties volgt. Over dat laatste vertel ik je in de volgende stap.

Stap 3: Potentiële cliënten NAAR JOU toe laten komen

Marketing is echt heel erg leuk als je het zo kan doen dat je eigenlijk niet hoeft te leuren naar, te jagen op cliënten, maar dat je een aantal slimme, bewezen acties in je marketing toolbox hebt waardoor ze NAAR JOU toekomen! 

Dat ‘NAAR JOU toe laten komen’ heeft mij altijd gecharmeerd. Ik ben in essentie heel erg lui en ben een grote fan van simpel, wat van nature betekent dat ik alert ben op slimme en efficiënte bewezen strategieën. Want waarom moeilijk doen als het makkelijk(er) kan?! Ik ben overigens wel bereid om (tijdelijk) hard te werken om deze te implementeren, te zaaien, het hier en daar te onderhouden, zodat je er uiteindelijk de vruchten van kunt plukken. Wat dat betreft is er een grote overeenkomst tussen ondernemen en tuinieren 🙂

En als je deze strategieën eenmaal hebt gevonden, blijken te werken, hoef je niets anders te doen dan ze keer op keer toe te passen. Steeds iets nieuws leren, meelopen met de nieuwste trends, omdat je bang bent dat je anders iets misloopt of er wellicht niet ‘bij hoort’, zoals vandaag de dag bijvoorbeeld de hype Clubhouse, is helemaal niet nodig. Maar goed, voordat ik al te veel op een paar stokpaardjes van mij ga zitten, even terug naar de marketingacties van deze natuurgeneeskundige.

Met elke coachee kijk ik welke marketingacties het beste bij haar aanbod passen. Zo was bij deze coachee een van de voorwaarden voor de specifieke marketingactie, waarmee ze het grootste deel van de omzet realiseerde, het hebben van een gratis weggever. Ik had haar geadviseerd welke slimme gratis weggever ik dacht dat het beste zou passen bij haar aanbod. En deze bleek afgelopen maart een schot in de roos. 

Nu zijn er diverse marketingcampagnes die je kunt doen om via zo’n aantrekkelijke gratis weggever nieuwe cliënten aan te trekken. Ze besloot één ervan toe te passen, die je kunt uitvoeren als je ook nog geen e-maillijst mocht hebben. Met andere woorden: een gratis weggever is meteen een mogelijkheid om potentiële cliënten op je e-maillijst te krijgen.

Half maart startte ze deze campagne via social media met als doel om nieuwe potentiële cliënten op haar e-maillijst te krijgen. (En als je dat mocht denken: adverteren via Social Media is niet de enige manier waarop je dit kunt doen. Zo leer ik mijn coachees in mijn programma High-End Platina Programma Geheimen een hele effectieve strategie die geen geld kost en waarvoor je geen weggever nodig heb, die menige coachees direct hun eerste of volgende cliënten opleveren.) Deze campagne liep ietsje langer dan een week en leidde tot 100 nieuwe inschrijvingen op haar e-maillijst.

Ik heb al de nodige voorbeelden meegemaakt hoe professionals met ‘slechts’ 100 mensen op hun e-maillijst met één campagne binnen korte tijd minimaal 10K weten om te zetten. Deze coachee was wederom een bewezen ‘best practice’ daarin. Misschien wel de beste, omdat het in dit geval zelfs om NIEUWE mensen op haar lijst ging, wat enigszins spannender is dan mensen die al langer op je lijst staan en waarmee je al meer een ‘know, like, trust’-relatie hebt opgebouwd. 

Maar goed… mensen op je e-maillijst krijgen is echter slechts een deel van de campagne. Door het opzetten van een goede funnel (potentiële cliënten kunnen hierdoor diverse door jou opgezette stappen doorlopen in je marketingcampagne) meldden bij deze natuurgeneeskundige vanuit de 100 nieuwe inschrijvingen zich een aantal mensen aan voor een gesprek. En dat is wat je moet hebben bij deze manier van werken: het in gesprek komen met potentiële cliënten! Wat leidt tot de volgende stap.

Stap 4: Kennis hebben van en vaardig zijn (worden) in het voeren van een transformationeel verkoopgesprek

Naast de overstap van op tijd gebaseerde tarieven (uurtje-factuurtje) naar op waarde gebaseerde tarieven (high-end programmagericht werken) noem ik regelmatig het kunnen voeren van een goed en integer verkoopgesprek – zonder je dus verkoperig te hoeven voelen ! – als revolutionaire verschil in mijn wijze van praktijkvoeren. Want als jij wéét dat je hem of haar kunt helpen: hoe help jij dan je potentiële cliënt van interesseren naar investeren?

Zo weet deze coachee inmiddels via mijn training en begeleiding hoe dit gesprek goed te voeren, dat in de eerste plaats altijd gericht is op: Luisteren naar waar de ander behoefte aan heeft en of en indien ja, hoe je vervolgens kunt helpen. 

Als je tot de conclusie komt dat je aanbod het antwoord is op de behoefte van de persoon met wie je in gesprek bent, dien je op het juiste moment je high-end aanbod te plaatsen en de deal – men gaat jouw programma volgen – op integere wijze ‘te closen’.

Deze natuurgeneeskundige had bij deze gesprekken een conversieresultaat tussen de 70 en 80%. Dit betekent dus dat op de 10 gesprekken die je voert, 7 á 8 mensen ‘Ja’ zeggen tegen je aanbod. Dat is een hoge conversie wat veel perspectief biedt voor groei.

Hieronder trouwens een geanonimiseerde screenshot van haar blije Facebookbericht op vrijdag 2 april jl. aan mij. Ik heb met mijn high-end coachees altijd een 1 op 1 facebook groep voor extra ongelimiteerde support tussen de sessies door.

Het hierboven genoemde bedrag is trouwens exclusief 21 BTW. Het bericht met de resterende omzet vorige week kon ik helaas niet delen omdat ik zoveel meer weg moest halen dat te persoonlijk was, waardoor eigenlijk alleen een paar nietszeggende woorden en het bedrag overbleef. Je moet dus van mij aannemen dat zij die week nog € 3.858,37 verdiende.

Stap 5: Herhalen en opschalen

We hebben deze stap nog niet gezet, maar we hebben we de feedback gekregen dat dit een succesvolle marketingcampagne was die zij kan gaan herhalen en opschalen. Want net zoals ik tegen al mijn coachees in het begin zeg ter aanmoediging, dat als het ze lukt hun eerste high-end cliënt aan te trekken voor hun aanbod, ze ook hun tweede, derde en daaropvolgende cliënten kunnen aantrekken, kan ik tegen deze coachee zeggen dat als het haar lukt om met deze campagne – van begin tot eind nog geen 3 weken looptijd – bijna 20.000 euro om te zetten, ze dit ook een tweede, derde of vaker kan doen… bijvoorbeeld maandelijks.

Overigens is het resultaat van € 19.090,17 grotendeels een direct resultaat vanuit de campagne. Haar e-maillijst is nu aangevuld met 100 – minus de nieuwe cliënten – potentiële cliënten. Ik ben ervan overtuigd dat daaruit in de nabije of verdere toekomst altijd minimaal één zo niet meer cliënten uit ontstaan (oftewel indirect resultaat). Zo was tenminste 1 van de nieuwe cliënten in de omzetprestatie van bijna 20K was afkomstig uit de e-maillijst die ze al had.

Omzet update (iets later toegevoegd)

Ik voorvoelde al uit ervaring tijdens het schrijven van dit artikel, en zoals ik in de vorige alinea al opmerkte, dat er nog meer omzet in het verschiet lag. En ja hoor… 1 week later, op maandag 12 april liet zij mij weten dat ze nog een paar nieuwe cliënten had aangetrokken.

Elke afspraak die ze had met een potentiële cliënt leidde tot een onmiddellijke ‘Ja!’ in het gesprek. Alleen die gesprekken dus 100% conversie !!!

Totaalverdiensten (vanaf 31 maart) maar liefst € 34.086,91 !!!

In één week tijd dus € 14.996,74 erbij verdiend !!!

Wil jij ook dit soort resultaten manifesteren?

Ik ga er vanuit dat als je tot hier hebt gelezen, er een interesse, zo niet een (dringende) behoefte / wens bij je is. Misschien vind jij het niet nodig 20K te verdienen binnen 9 dagen tijd. Misschien ben je al blij als je weet hoe je dit per 2 maanden, per kwartaal of zelfs per half jaar kunt doen. Als je interesse hebt van mij te leren hoe ook jij goede financiële resultaten kunt creëren in je praktijk, terwijl je de vervulling ervaart vanuit het werken met de leukste cliënten, kijk dan eens hier.

Wat ik toch even kwijt wil. Veel professionals vinden het vaak (lees: te) duur om met bepaalde businesscoaches te werken, zoals bijvoorbeeld met mij. Ze zijn vooral gericht op wat het ze op dat moment financieel kost om deze investering te doen. Het is een mindset die mij niet vreemd is, want ik had daar in het begin bij high-end investeren ook zenuwslopend last van. Het is negen van de tien keer angst wat getriggerd wordt door het bedrag voor de investering. Echter deze mindset en niet doorpakken, is er één waardoor je maar blijft aanmodderen en uiteindelijk één waardoor je heel veel geld (te realiseren goede inkomsten) op de tafel laat liggen; naast nog eens het gemis van alle vervulling die je krijgt en de transformatie die je kunt bieden vanuit het werken met nieuwe high-end cliënten.

Als jij IN JEZELF en IN MIJ zou geloven dat je met de juiste investering in aandacht, tijd en geld zoveel meer kon bereiken met je praktijk… als je de moed zou hebben om je droompraktijk te manifesteren en de urgentie voelt dat te doen… laten we dan een goed gesprek hebben om te verkennen wat ik daarin voor je kan betekenen. Als blijkt dat we een klik hebben, kun jij bepalen of je de volgende stap wilt zetten naar een samenwerking.

Kijk hier voor info over mijn programma en aanmelden voor een gesprek.

Warme groet,
Sandra

Deel en inspireer anderen!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email