Veel Gemaakte Fouten Waardoor Je Cliënten Tijdens Het Intakegesprek Niet Van Interesseren Naar Investeren Bewegen

Deel en inspireer anderen!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Je bent het vast met mij eens dat een intakegesprek cruciaal is in het wervingsproces om ideale cliënten te krijgen en dat je een aantal veelgemaakte fouten wilt voorkomen waardoor men geen cliënt bij jou wordt. .
.
Een intakegesprek biedt de gelegenheid potentiële cliënten kennis met je te laten maken en te kijken of er een match is tussen de hulpvraag van de cliënt en dat wat jij te bieden hebt. Voor veel professionals ook de reden om dit gesprek gratis aan te bieden of er slechts een kleine vergoeding voor te vragen..
.
De geïnteresseerde man of vrouw heeft namelijk een probleem en maar één belangrijk doel: dat dit probleem zo snel mogelijk op de beste manier wordt opgelost.Het feit dat iemand al met jou een intakegesprek wilt hebben, is een belangrijk signaal dat deze persoon op zoek is naar antwoorden en een oplossing en deze bij jou hoopt te vinden..
.
Wat je uiteraard niet wilt als professional is dat de cliënt op het eind van het gesprek, of bijvoorbeeld de dag erna vanwege bedenktijd iets zegt in de trant van bijvoorbeeld: ‘Ik heb zoveel informatie gekregen dat ik voorlopig wel even zelf vooruit kan’, ‘ik kan het niet betalen / ik krijg het niet vergoed’ of ‘het komt nu toch niet zo goed uit om te starten met begeleiding’. Ik heb ze in het verleden zelf ook regelmatig gehoord tijdens mijn toenmalige intakegesprekken..
.
Ik leerde mijn intakegesprekken zo te voeren zoals mij aangereikt werd tijdens de diverse professionale (traditionele) opleidingen waar ik ben geschoold. Een manier die ik – nu ik nieuwe kennis en ervaring tot mijn beschikking heb – behoorlijk tekort vind schieten, omdat er een aantal belangrijke zaken ontbreken..
.
Overigens gaat het in het intakegesprek niet om zijn of haar geld uit de zak te kloppen en maar simpelweg te verdienen (alhoewel dat uiteraard vanuit ondernemersperctief heel belangrijk is), maar bovenal om hem of haar het waardevolle dat jij te bieden hebt te geven, zodat hij of zij een oplossing vindt voor de klachten die er zijn..
.
Als het goed is, werk jij net als ik in de transformatiebranche en is het jouw passie om mensen heling aan te reiken zodat zij een klachtenvrij en gelukkig(er) leven kunnen leiden..
.
Er zijn dus een aantal belangrijke missers die worden gemaakt tijdens het op een traditionele wijze voeren van een intakegesprek en door deze don’ts te weten, kun je die vertalen naar wat vooral wél te doen. Dit wel te doen kan vervolgens in een heel eenvoudig stappenplan worden vertaald dat de structuur en inhoud bepaalt van het intakegesprek..
.
Zo is één van de belangrijke don’ts dat jij tijdens het gesprek al teveel in het proces gaat zitten om de cliënt op die manier te laten zien dat jij bekwaam bent en de cliënt al diverse handvatten aanreikt, waardoor de geïnteresseerde cliënt zegt: ‘Dank je voor dit fijne gesprek, het was zó zinvol dat ik voorlopig zelf wel even vooruit kan.’ Iets wat voor mij tot vorig jaar één van mijn belangrijkste valkuilen is geweest!.
.
Lees meer hierover in het Marketing Handboek voor een Succesvolle Praktijk. Je kunt hier een gratis deel uit dit boek downloaden.
Deel en inspireer anderen!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Leave A Response

5 − 2 =

* Denotes Required Field